POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep online optimalservice, który znajduje się pod adresem www.optimalservice.pl, jest prowadzony przez Marcina Otkałę i ma siedzibę przy ul. Niemodlińska 79/3, 45-864 Opole. Sklep działa pod numerem NIP: 5632254447, REGON: 061451092.
 - W regulaminie sklepu internetowego optimalservice zawarte są zasady dokonywania zakupów oraz sposób zawierania umów sprzedaży na odległość. Regulamin określa również procedurę odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
 - Regulamin dotyczy Usług świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
 - Regulamin dotyczy wszystkich klientów sklepu. Przed dokonaniem zakupu, każdy klient jest zobowiązany zapoznać się z postanowieniami Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie obowiązującej wersji Regulaminu w momencie złożenia zamówienia.
 - Każdy klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w dowolnym momencie, klikając na hiperłącze „Regulamin Sklepu” na stronie internetowej sklepu www.optimalservice.pl. Regulamin można również pobrać i wydrukować.
 - Informacje dotyczące produktów (w tym cen) zawarte na stronie internetowej sklepu www.optimalservice.pl nie stanowią oferty w rozumieniu prawa cywilnego art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740,ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.). Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna usługi na warunkach określonych w opisie produktu.
 - Przeglądanie zawartości Serwisu jest bezpłatne. Odpłatne jest sporządzenie Świadectwa charakterystyki energetycznej oraz jego wysyłka w formie papierowej.
 
DEFINICJE
Regulamin – Zbiór zasad regulujących korzystanie z usług sklepu przez klientów.
Konsument – Konsument lub Klient to osoba fizyczna, która zawarła umowę cywilnoprawną za pośrednictwem sklepu, niezwiązana bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową. Dla celów regulaminu uznaje się zarówno konsumentów w ścisłym sensie, jak i przedsiębiorców będących konsumentami.
Formularz Zamówienia – to sposób dokonania zakupu usług poprzez dodanie ich do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży
Serwis – strona internetowa o adresie: www.optimalservice. umożliwiająca składanie przez Użytkownika Zamówienia na Usługę oraz usług z nią powiązanych.
Świadectwo charakterystyki energetycznej – dokument określający charakterystykę energetyczną budynku lub jego części wystawiany zgodnie z przepisami Ustawy.
Koszyk – element Sklepu, z wyszczególnionymi usługami wybieranymi przez Klienta, za pomocą którego Klient może modyfikować zamówienie np. ustalać ilość zamawianych Produktów.
Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną:
www.optimalservice.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu od Sprzedawcy.
Sprzedawca – Marcin Otkała z siedzibą przy: Ul. Niemodlińska 79/3, 45-864 Opole NIP: 5632254447
REGON: 061451092 który prowadząc działalność zarobkową lub
zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej opitmalservice.pl
Usługa – działalność gospodarcza o charakterze nieprodukcyjnym, świadczona na odległość- bez obecności Sprzedawcy i Klienta, polegająca na możliwości zamówienia przez Użytkownika Świadectwa charakterystyki energetycznej lub Audytu sporządzonego przez Osobę uprawnioną.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).
Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Usług na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, przy wykorzystaniu Formularza Zamówień.
PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Aby korzystać ze Sklepu należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowanie. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją treści Regulaminu.
 - Zamówienia są przyjmowane przy pomocy Formularza Zamówień uzupełnianego przez Klienta w serwisie internetowym, optimalservice.pl lub e- mailowo na adres marcin.otkala@gmail.com, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
 - Aby zrealizować zamówienie należy Usługi, którymi Klient jest
zainteresowany, poprzez kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, który znajduje się przy opisie pojedynczej Usługi, a następnie, pop przejściu do poziomu „KOSZYK”, który znajduje się w zakładce Sklepu, wypełnić Formularza Zamówienia, wybrać formę dostawy i zapłaty bądź wybrać opcję zapłaty przy odbiorze, jeśli taka jest dostępna dla danej Usługi. Zamówienie jest ostatecznie realizowane poprzez kliknięcie potwierdzenia zakupu. - Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia.
 - Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się realizacja zamówienia usługi przez Sprzedawcę, przy czym: w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po
zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu. - Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od 10 do 17. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 17, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
 - Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania, przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
 - Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura.
 - Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
a. E-mail – marcin.otkala@gmail.com
b. Telefon – 665323881 - Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto)
 - Sprzedawca, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zastrzega sobie prawo zmiany cen za usługi się w Sklepie, wprowadzania nowych Usług do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian,
 - Sprzedawca ma prawo upominania się podania przez Użytkownika dodatkowych danych, które nie zostały wymienione w Formularzu Zamówienia oraz do żądania przedstawienia do wglądu skanów określonych dokumentów, które w świetle przepisów Ustawy lub aktów wykonawczych wydanych na podstawie Ustawy, prawa na podstawie oceny Osoby wykonującej świadectwo, okażą się niezbędne do wystawienia Świadectw charakterystyki energetycznej. Jeśli dodatkowe dane lub dokumenty w dalszym ciągu będą niewystarczające do wystawienia Świadectwa charakterystyki energetycznej, żądanie takie może być wielokrotnie powtarzane. W takim przypadki Świadectwo charakterystyki energetycznej zostanie wystawione dopiero po przedstawieniu przez Użytkownika w niezbędnych danych lub dokumentów. W przypadki braku możliwości przedstawienia odpowiednich danych i dokumentów zamówienie zostanie anulowane, a całość dokonanej płatności zwrócona zostanie Użytkownikowi.
 - Istnieje możliwość za dodatkową opłatą dojazdu osoby wykonującej Świadectwo na obiekt będący przedmiotem zamówienia.
 - Dane podane przez Klienta w formularzu uważa się za prawdziwe, a osoba wykonująca Świadectwo będzie na tej podstawie
 - W trakcie realizacji zamówienia właściwa osoba lub inne podmioty działające w imieniu Sprzedawcy mogą skontaktować się z użytkownikiem lub innymi podmiotami (np. administracją budynku, spółdzielnią mieszkaniową) w celu zweryfikowania podanych danych.
 - Jeśli w serwisie podano czas realizacji zamówienia, oznacza to okres pomiędzy dniem zaksięgowania opłaty za zamówienie a momentem wysłania cyfrowej wersji Świadectwa charakterystyki energetycznej, bez uwzględnienia czasu dostarczenia wersji papierowej.
 - W określonych sytuacjach termin na realizację zamówienia zaczyna biec od momentu dostarczenia danych i dokumentów przez Klienta lub dojazdu wykonawcy Świadectwa na obiekt objęty zakresem Świadectwa- jeśli wymaga tego realizacja usługi.
 - Użytkownik może składać nieograniczoną liczbę zamówień, wypełniając każdorazowo formularz zamówienia.
 - Zamówienia mogą być składane przez całą dobę, w dowolnym dniu i roku.
 - Jeśli użytkownik zaznaczy odpowiednią opcję, otrzyma fakturę. Wyrażając zgodę na umowę ze Sprzedawcą, użytkownik zgadza się na otrzymywanie faktur elektronicznych na podany w formularzu adres e-mail.
 - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zamówienia z powodu siły wyższej, takiej jak zamieszki, strajki, katastrofy naturalne, a także problemy z dostępnością serwisu Ministerstwa Rozwoju i Technologii niezbędnego do zarejestrowania świadectw charakterystyki energetycznej, np. awarie Centralnego Rejestru Charakterystyki Energetycznej Budynków.
 
REALIZACJA PŁATNOŚCI
W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby
płatności:
przelewem, na rachunek bankowy – 44124050351111001115611109; 2. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia.Sprzedawca umożliwia płacenie za pomocą elektronicznego systemu płatności, takiego jak BLIK lub przelew z wybranych polskich banków za pośrednictwem Przelewy24 lub przelewem na konto: 51 1600 1462 1826 2463 6000 0001
Konieczne jest dokonanie płatności jednocześnie z składaniem Zamówienia lub później za pomocą linku płatności wysłanego w wiadomości email.
Realizacja Świadectwa charakterystyki energetycznej nastąpi po opłaceniu Zamówienia.
W przypadku zwrotu środków za transakcję BLIK, Srpzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do BLIK-a Użytkownika.
Oprócz Ceny sporządzenia Świadectwa energetycznego, Użytkownik musi opłacić koszty dostawy, jeśli dokument będzie wysłany w formie papierowej.
Dokumentacja płatności Użytkowników realizowana jest zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości i podatkowymi.
Szczegóły dotyczące realizacji dostawy, koszty, terminy
Jako podstawowa forma przesłania Świadectwa jest forma dostarczana Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia, chyba, że przepisy nie będą na to pozwalały. Świadectwo będzie przesyłane z podpisem elektronicznym osoby wykonującej świadectwo.
Elektroniczna wysyłka Świadectwa jest bezpłatna i będzie następowała po jego sporządzeniu dokumentu.
Do klienta będzie przesyłane świadectwo charakterystyki energetycznej po wprowadzeniu do centralnym rejestrze charakterystyki energetycznej budynków i wygenerowane z tego rejestru, co będzie potwierdzone w stopce każdej strony świadectwa.
Jeśli klient będzie oczekiwał wersji papierowej wysyłanej pocztą, będzie to generowało dodatkową odpłatność. Opłata związana z przygotowaniem i wysyłką Świadectwa charakterystyki energetycznej będzie podana na etapie składania Zamówienia. Klient zobowiązany będzie do opłacenia tej opłaty łącznie z ceną Usługi.
Dostawa Świadectwa charakterystyki energetycznej w wersji papierowej realizowana jest wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty.
Wysłanie wersji papierowej Świadectwa Charakterystyki energetycznej nastąpi maksymalnie w czasie określonym na etapie składania zamówienia liczonym od dnia sporządzenia dokumentu i wysłania wersji elektronicznej. Czas trwania dostawy po odebraniu przesyłki przez przewoźnika zależny jest od rodzaju wybranego przez Klienta sposobu dostawy i określany jest przez regulaminy poszczególnych przewoźników.
Klient jest zobowiązany do odbioru Zamówienia.
Szczegóły reklamacji
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w przepisach prawa, a w szczególności w Kodeksie cywilnym i Ustawie o prawach konsumenta.
Wady dotyczące Usługi należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: marcin.otkala@gmail.com.
W celu ułatwienia realizacji reklamacji wymaga się przekazanie jak najwięcej informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj nieprawidłowości oraz dane kontaktowe oraz dane dotyczące usługi.
Sprzedawca odpowie na Reklamację Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana elektronicznie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta.
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunku do Użytkowników niebędących Konsumentami lub podmiotami, o których mowa w art. 3855 Kodeksu cywilnego.
Reklamacja nie zostaje uwzględniona jeśli dotyczy błędów w świadectwie powstałych z winy nieprawidłowo przekazanych przez Klienta takich jak danych nieruchomości po upływie 14 dni od otrzymania świadectwa drogą elektroniczna. W takim przypadku Klient zobowiązany będzie do złożenia zamówienia ponownie.
Prawo odstąpienia od umowy
Zatwierdzając Formularz Zamówienia, Użytkownik składa wyraźną zgodę na wykonanie Usługi i przyjmuje od wiadomości, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy.
Prawa autorskie
Wszelkie treści, znaki graficzne, znaków towarowe, logotypy, fotografie, grafiki są własnością Sprzedawcy. Wszelkie próby powielanie i wykorzystywania bez zgody Sprzedawcy treści zawartych w Serwisie jest zabronione.
Zmiany Regulaminu
Zmiany w Regulaminie, które przysługują Sprzedawcy, mogą obowiązywać dopiero po zamieszczeniu zmian w Serwisie. Do zakończenia świadczenia usługi, za aktualne uznaje się treść dotychczasowego Regulaminu.
Postanowienia końcowe
Klient nie może umieszczać w Serwisie treści bezprawnych i nie zgodnych z prawdą.
Przeglądanie Regulaminu jest bezpłatnie.
Sprzedawca przechowuje dane i informacje otrzymane od Klienta na potrzeby wykonania Świadectwa charakterystyki energetycznej zgodnie z przepisami Ustawy oraz obowiązującej polityki prywatności.
We wszystkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wszelka korespondencja kierowana do Sprzedawcy powinna zostać kierowana na adres marcin.otkala@gmail.com
W razie sporu ze Sprzedawcą lub wątpliwości, Klient będący Konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne. Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz. U. z 2016 poz. 1823). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem ani podmiotem, o którym mowa w art. 3855 Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.