POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ  optimalservice.pl

Polityka Prywatności określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych użytkowników, będących osobami fizycznymi, korzystających z serwisu optimalservice.pl   (dalej: „Serwis”)

Polityka prywatności służy jako pomoc w zrozumieniu, jakie dane zbieramy i w jakim celu oraz do czego je wykorzystujemy. Te informacje są ważne, dlatego prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem.

Dokonując zamówienia w Serwisie i akceptując Regulamin, dajesz akceptację postanowień Polityki Prywatności. Osoba, która nie akceptuje Polityki Prywatności, nie korzystać z Serwisu, a szczególnie z części Serwisu, która wymaga podania danych osobowych.

§1 Postanowienia ogólne
  1. Niniejsza polityka prywatności Serwisu nie jest źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego zwanych dalej Klientami. Polityka prywatności zawiera informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych, prawa tych osób oraz  zakres stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies, jak również narzędzi do analizy danych.
  2. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca Pan Marcin Otkała, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Optimal Marcin Otkała, z siedzibą przy: Ul. Niemodlińska 79/3, 45-864 Opole, NIP: 5632254447 adres poczty elektronicznej: marcin.otkala@gmail.com – zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Serwisu Internetowego.
  3. Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”.
  4. Korzystanie przez korzystającego ze Serwisu Internetowego/ Usługobiorcę/ Klienta z Serwisu Internetowego, podawanie danych osobowych, z wyjątkiem(1) – niepodanie  danych w przypadku  zawarcia umowy z Administratorem i wykonania Umowy lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem w zakresie wskazanym w tej polityce prywatności, na stronie Serwisu, Regulaminie Serwisu będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy. W tym przypadku podanie danych osobowych wymaga zawiązanie i zrealizowanie umowy. Zakres danych jest przekazany w Serwisie, Regulaminie Serwisu lub w niniejszym dokumencie. (2) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym Administratora wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa wymagających od Administratora przetwarzania danych osobowych np. w celach podatkowych lub rachunkowych i rozliczeniowych. Brak podania danych uniemożliwi Administratorowi wypełnienie tychże obowiązków prawno- podatkowych. Dane będą przechowywane w wersji umożliwiającej identyfikację nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągniecia celu przetwarzania danych. Dane będą przetwarzane w taki sposób, aby zapewniały bezpieczeństwo danych osobowych. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające modyfikowaniu i przedostawaniu się danych osobowych do osób nieuprawnionych.

 

§2 Polityka plików cookies

Serwis funkcjonuje przy zastosowaniu plików cookies. Ma to na celu  w celu świadczenie usług na najwyższym poziomie,  w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Gdy korzystasz z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, wyrażasz zgodę aby było one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie, smartfonie, Smart TV) Uzyskującym dostęp do cookie jest optimalservice.pl , a także m.in. partnerzy świadczący usługi analityczne, reklamodawcy, twórcy aplikacji, sieciowe agencje reklamowe (dalej będziemy używać skrótu „Podmioty zamieszczające”). W każdym czasie możesz zmienić ustawienia dotyczące cookie.

Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisów i aplikacji VPM. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 

Serwis optimalservice.pl może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp tylko do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.

Korzystamy z plików cookies w celach:

  • Dopasowywania zawartości serwisu do wymagań Użytkownika oraz ulepszania korzystania ze stron internetowych; np. celem plików cookies jest rozpoznanie urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pokazują sposób korzystania przez Użytkowników z Serwisu i aplikacji w celu ulepszenia ulepszania zawartości i struktury;
  • prezentowania reklam, w oparciu o zainteresowania Użytkownika, jego miejsce zamieszkania, dając gwarancję wyłączenia możliwości wielokrotnej prezentacji i tej samej reklamy Użytkowników;
  • utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki czemu Użytkownik nie musi na każdej podstronie internetowej danego serwisu i aplikacji ponownie wpisywać loginu i hasła;
  • procedury ankietowej – by uniknąć wielokrotnej prezentacji tej samej ankiety jednemu odbiorcy;
  • świadczenia usług;
§3 Usuwanie plików cookies

Istnieje możliwość wyłączenia lub ograniczenia dostępu „Cookies” do Twojego Urządzenia. Można tego dokonać korzystając z funkcji przeglądarki internetowej. Ograniczenie działania plików Cookies, wpłynie na niektóre udogodnienia dostępne w Serwisie interneto.

Dokładne informacje dotyczące obsługi „Cookies” znajdują się w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Użytkownik może samodzielnie dokonać zmiany domyślnych ustawień za pomocą przeglądarki internetowej. Zmiana ustawień umożliwia każdoroazowe blokowanie automatycznej obsługi „Cookies” lub informowanie o zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika.

Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki jest równoznaczne z wyrażeniem akceptacji dla umieszczenia „Cookies” na urządzeniu Użytkownika.

Aby złożyć zamówienie w Serwisie internetowym/ Platformie internetowej, wymagane jest  od Klienta zapoznanie się z Regulaminem oraz zaakceptowanie jego postanowień w trakcie składania zamówienia.

Wymaga się, aby Klient podawał w formularzach udostępnionych na Platformie tylko i wyłącznie aktualnych, zgodnych z prawdą i wszystkich niezbędnych danych dotyczących nieruchomości objętej zakresem zamówienia – wykonania Świadectwa Charakterystyki Energetycznej.

Przy usługach może by podany czas realizacji zamówienia, który informuje jaki czas może upłynąć od momentu zaksięgowania wpłaty za zamówienie do chwili realizacji 

§4 Rodzaje plików cookies, które wykorzystujemy i inne technologie

W serwisie stosujemy dwa rodzaje plików „coockies”:

  • stałe – które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez zakres czasu określony w parametrach „cookies” lub są usuwane wcześniej przez Użytkownika.
  • sesyjne – pliki tymczasowe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika aż do opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia przeglądarki internetowej;

Z uwagi na cel, jakiemu służą „cookies” i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:

  • umożliwiające korzystanie z Serwisu i usług, np. pliki cookies wykorzystywane w celu złożenia zamówienia wymagają uwierzytelniania;
  • zapewniające bezpieczeństwo, np. takie „coockies” wykrywają nadużycia w zakresie uwierzytelniania;
  • umożliwiające gromadzenie informacji o sposobach korzystania ze Serwisów internetowych i innych aplikacji;
  • zapamiętujące wybrane ustawień i personalizujące interfejs Użytkownika, np. w zakresie rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji umożliwiające dostarczanie Użytkownikom reklam zbieżnych z ich zainteresowaniami; służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.

Inne informacje 
Administrator Serwisu rejestruje dane Użytkowników Serwisu i śledzi ruch Użytkowników na jego stronie www, wykorzystując te informacje m.in. dla optymalizacji i zwiększenia użyteczności Serwisu 
W celu profilowania danych Użytkowników Administrator może skorzystać z następujących narzędzi:, Google Analytics, Facebook Ads, Google Ads
Reklamy Administratora mogą być wyświetlane przez zewnętrznych dostawców, takich jak Google, Facebook

§5 Ochrona danych osobowych

W sytuacji złożenia zamówienie i realizacji umowy dane przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy, a następnie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.

Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkowników Serwisu będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany  poprzez odpowiednie profilowanie, pod warunkiem, że użytkownik wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Profilowanie ma na celu przypisanie danej osobie profilu , który pomoże podejmować decyzje w zakresie analizy zachowań preferencji Użytkowników.

Dane osobowe użytkowników mogą być przekazywane dostawcom usług, z których Administrator korzysta przy prowadzeniu Serwisu internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania.

Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

§6 PRAWO DOSTĘPU DO WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
  1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. Podstawy prawne żądania użytkownika: Dostęp do danych – art. 15 RODO Sprostowanie danych – art. 16 RODO. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO. Przeniesienie danych – art. 20 RODO. Sprzeciw – art. 21 RODO Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
  3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: marcin.otkala@gmail.com.
  4. W sytuacji wystąpienia przez użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
  5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§7 Prawo odstąpienia od umowy
  1. Klient ma możliwość odstąpienia od umowy przed wykonaniem Usługi poprzez zgłoszenie na adres e-mail marcin.otkala@gmail.com. W wypadku odstąpienia Klienta od umowy, przed wykonaniem Usługi, opłata zostanie zwrócona Klientowi w terminie 14 dni na rachunek bankowy Klienta, z którego dokonano opłaty. 
  2. Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta na czas wykonania Usługi lub odmowy wykonania Usługi.
§8 Postanowienia końcowe
  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego

Updating…
  • No products in the cart.